Recomanacions per a una alimentació saludable

photo39375856899042902
Una alimentació és saludable si és:

Completa, perquè conté tots els grups d’aliments que, en combinació, aporten tots els nutrients necessaris.

Equilibrada, perquè incorpora quantitats apropiades d’aliments, però sense excessos.

Suficient, perquè cobreix les necessitats de l’organisme per permetre el creixement i el desenvolupament en els nens i mantenir el pes corporal en els límits aconsellables en adults.

Variada, perquè proporciona els aportaments necessaris de vitamines i minerals, ja que inclou diferents grups d’aliments.

Adequada a les característiques de l’individu i a les seves circumstàncies, com l’edat, el sexe, la complexió corporal, l’activitat física i la història clínica de cada persona, així com els hàbits alimentaris, l’estil de vida, la situació socioeconòmica, el lloc de residència i l’època de l’any.

Pràctica i atractiva, perquè sigui fàcil de preparar, desitjable i amb una bona presentació, amb varietat de textures, colors i temperatures.

Tot això s’ha d’acompanyar d’un estil de vida saludable, que inclogui la pràctica regular d’activitat física, un bon descans, l’absència de tòxics i uns hàbits higiènics correctes.

Aquesta entrada s'ha publicat en educació salut i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.